Integrovaný magister v lékařství
Católica Medical School
Klíčová informace
Umístění kampusu
Rio de Mouro, Portugalsko
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
6 let
Tempo
Plný úvazek
Školné
EUR 1 660 / per month *
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Vyžádejte si informace
* 2 150 €/měsíc pro zahraniční studenty. Účtují se další poplatky
Úvod
Kurz UCP Medicine je integrovaný magisterský titul trvající šest akademických let. Má vysoce inovativní učební plán, který je výsledkem spolupráce s Lékařskou fakultou Univerzity v Maastrichtu, institucí s velkou mezinárodní prestiží. Má také partnerství pro klinickou složku se skupinou Luz Saúde, jednou z největších soukromých zdravotnických skupin v Portugalsku. Kurz je podporován moderní pedagogikou, se silnou technologickou základnou a snaží se zaručit humanizaci lékařské profese.
Kurz Medicína bude využívat metodologie výuky zaměřené na studenty, které podporují autonomii učení, větší uchování a hloubku znalostí s prokázanými klinickými dovednostmi. Kurz je v souladu s modelem výuky a hodnocení Maastrichtské univerzity, bude mít školení na nejlepší mezinárodní úrovni se špičkovými učiteli a bude vyučován v angličtině s klinickou složkou v portugalštině. Kurz umožní přístup k mezinárodní mobilitě školení s dalšími předními lékařskými školami.
Integrovaný magisterský program v lékařství vyučuje Católica Medical School , akademická jednotka Universidade Católica Portuguesa, a bude se konat v kampusu Sintra UCP vedle parku Tagus v moderní budově vybavené výjimečnými studijními podmínkami a technologickými prostředky. . Tato budova má rozsáhlou oblast věnovanou výzkumu a bude mít moderní knihovnu. Pro podporu všech studujících a pracujících bude k dispozici bar, jídelna a dopravní obslužnost.
Převažující vědeckou oblastí cyklu studií je medicína s klasifikací CNAEF 721 - první základní oblast podle vyhlášky č. 256/2005 ze dne 16. března.
Vysokoškolské vzdělávání v lékařství je regulováno na evropské úrovni s ohledem na uznávání příslušné odborné kvalifikace mezi členskými státy.
Integrovaný magisterský obor medicíny těží z partnerství s Grupo Luz Saúde az úzkého partnerství s Maastrichtskou univerzitou, Regionální správou Saúde de Lisboa e Vale do Tejo, IP, Nemocnicí Beatriz Ângelo a União das Misericórdias Portuguesas.
Titul se vyučuje v Católica Medical School , v kampusu Sintra, v nemocnici da Luz v Lisabonu a dalších zdravotnických jednotkách a zařízeních Grupo Luz Saúde a Zdravotních střediscích a zařízeních správního regionu Saúde de Lisboa e Vale do Tejo, IP , nemocnice Beatriz Ângelo a zdravotnické jednotky União das Misericórdias Portuguesas.
Odlišovací vlastnosti
Católica Integrated Master in Medicine představuje odlišné vlastnosti, díky kterým je jedinečný a inovativní, mezi které patří:
- Podpora excelence v lékařském vzdělávání prostřednictvím osnov s pedagogickou metodikou založenou na řešení problémů. Tato metoda, mezinárodně ověřená v prestižních univerzitních centrech, se osvědčila a podléhá neustálému sledování kvality ze strany subjektu odpovědného za její počáteční vývoj – Maastrichtské univerzity – a strukturou speciálně vytvořenou pro tento účel v Católica Medical School (Centrum pro lékařské vzdělávání), s pravidelnými hodnotícími zprávami procesu vyučování-učení-evaluace, které mají být prodiskutovány interně i externě s hlavními zúčastněnými stranami;
- Podpora výzkumu s kulturou otevřenosti vůči světu, kultivace transverzality znalostí na základě křesťanských humanistických principů UCP;
- Kultura blízkosti a ústředního postavení člověka v různých aspektech: výuka; výzkum; komunitní orientace;
- Otevření lékařského vzdělávání zahraničním studentům, stejně jako v jiných akademických jednotkách v Católica.
Tyto odlišující rysy integrovaného magisterského studia v lékařství umožní podporovat lékařskou odbornou přípravu založenou jak na klinické způsobilosti, tak na výzkumné kapacitě, zejména v oblasti translačního výzkumu – s dopadem a aplikací ve zdravotnických postupech a politikách. To je možné pouze prostřednictvím metodologie výuky-učení-evaluace tohoto kurzu, která je spojena s cílem rozvíjet reflexivní a kritické myšlení ve vědeckém výcviku, které je nezbytné pro výkon v excelenci klinické praxe.
Na základě zkušeností z více než 50 let Maastrichtské univerzity se tento integrovaný magistr v lékařství snaží reagovat na potřeby lékařské praxe ve 21. století pomocí různých a inovativních pedagogických strategií a metodologií, které se promítají do jedinečná kurikulární struktura, která podporuje, jmenovitě:
- Kurikulární jednotky zahrnující různé vědecké oblasti;
- Různé metodologické rysy (včetně metodologie Problem-based Learning – PBL);
- Použití různých tréninkových technik s využitím simulačního centra excelence, jako je simulace kontaktu s pacienty. V tomto simulačním centru se předpokládá nepřetržitý výcvik v řadě lékařských postupů, zahrnujících nejen komunikační aspekty, ale také klinické hodnocení;
- Důraz na výuku a nácvik reflexe v průběhu kurzu prostřednictvím specifických pedagogických strategií diagnostiky (osobní portfolio, postupové zkoušky, konzultace a reflexe prostřednictvím simulace kontaktu s modelovými pacienty/herci atd.);
- Poměr studentů a učitelů dva studenti na lékaře je skutečně výjimečný v oboru, kde je celostátní průměr 7,53;
- Školení v lékařském výzkumu, s důrazem na klinické oblasti a translační výzkum.
Další charakteristické rysy tohoto integrovaného magistra medicíny jsou:
- Pokud jde o výuku, vytvoření úzkého vztahu mezi profesory a studenty prostřednictvím mentorského programu;
- Co se týče kurikula, zavedení výzkumu do studijního plánu integrovaného magisterského studia medicíny prostřednictvím vytvoření kurikulárního celku 6. ročníku s realizací stáže ve vědeckém výzkumu.
- Důraz na povinné školení všech profesorů v používaných metodikách výuky, čerpající ze zkušeností Institutu lékařského vzdělávání Maastrichtské univerzity.
Galerie
Osnovy
Dokončení integrovaného magisterského studia v lékařství vyžaduje dokončení 360 ECTS a program trvá 6 akademických let (12 semestrů), v souladu s článkem 3 vyhlášky-zákon č. 74/2006 ze dne 24. března v jazyce vyhlášky -Zákon č. 65/2018 ze dne 16.8.
Absolvování 180 ECTS v prvních třech kurikulárních letech odpovídá prvnímu cyklu studia a uděluje studentům titul bakalář v základních lékařských vědách. Druhý cyklus studia má za cíl dokončit zbývajících 180 ECTS v posledních třech kurikulárních letech a uděluje titul Master in Medicine.
Osnovy
1. ročník
Lidské tělo ve zdraví a nemoci
- (Modulární) Růst a vývoj I
- (Modulární) Cirkulace a dýchání I
- (Modulární) regulace a integrace
- (Modulární) myšlení a konání I
- (Modulární) Trávení a obrana I
- (Modulární) Diabetes, obezita a životní styl
- (Semestr) Bioetika
- (semestr) Křesťanství a kultura
- (Roční) Biostatistika a epidemiologie
- (Roční) Osobní a profesní rozvoj I
2. ročník
Integrace znalostí a dovedností: na cestě k praxi
- (Modulární) Cirkulace a dýchání II
- (Modulární) Růst a vývoj II
- (Modulární) Volitelný I (možnosti níže)
- (Modulární) trávení a obrana II
- (Modulární) myšlení a jednání II
- (Modulární) Volitelný II (možnosti níže)
- (Semestr) Etika a zdravotní péče
- (Semestr) Zdravotní právo
- (Roční) Osobní a profesní rozvoj II
Volitelný
- (Modulární) Globální základy zdraví
- (Modulární) Od buněk a tkání ke klinickým a výzkumným - histopatologie
- (Modulární) záněty a kardiovaskulární onemocnění – od molekulárních mechanismů po kliniky
- (Modulární) Úvod do biomedicínského výzkumu
- (Modulární) Psychiatrické poruchy - Biologický základ a translační výzkum
3. ročník
Od teorie k pacientovi
- (Modulární) Břicho
- (Modulární) pohybový aparát
- (Modulární) oběh a plíce
- (Modulární) psychopatologie a duševní zdraví
- (Roční) Zobrazování
- (Výroční) Farmakologie
- (Roční) Doména profesionálního chování
- (Roční) Osobní a profesní rozvoj III
4. ročník
Klinické rotace
- (Modulární) Rotace vnitřního lékařství
- (Modulární) Rotace chirurgie
- (Modulární) Rotace praktického a rodinného lékařství
- (Roční) Osobní a profesní rozvoj IV
5. ročník
Klinické rotace
- (Modulární) Rotace ženy a dítěte
- (Modulární) Neurosciences Rotation
- (Modulární) volitelný III
- (Roční) Osobní a profesní rozvoj V
Volitelný
- (Modulární) Zobrazování srdce
- (Modulární) intenzivní péče
- (Modulární) Prenatální diagnostika
- (Modulární) Autoimunitní onemocnění
- (Modulární) Zdravotní management a politika
- (Modulární) Antimikrobiální správcovství
- (Modulární) Úvod do translačního a klinického výzkumu
- (Modulární) Portugalský znakový jazyk
- (Modulární) Urgentní medicína
- (Modulární) Kognitivní neurovědy
- (Modulární) Onkobiologie/Onkologie
6. ročník
Stáže
- (Modulární) Účast na zdravotní péči (HELP)
- (Modulární) Účast na vědeckém výzkumu (SCIP)
- (Roční) Osobní a profesní rozvoj VI
Metody výuky
V integrovaném magisterském studiu medicíny jsou studenti povzbuzováni k tomu, aby si vybudovali svůj vlastní způsob učení prostřednictvím podpory aktivní role ve výuce a procesu učení. Vzhledem k různým používaným metodologiím výuky a hodnocení se studenti mohou naučit systematicky reflektovat svou cestu a rozvíjet samostatnost a sebedůvěru již od rané fáze, a přiblížit se tak současné realitě v klinické praxi, čehož je rovněž dosaženo poměrem 2 studentů na lékařský tým, na klinických stážích.
Kurikulární struktura programu se odchyluje od tradiční struktury mnoha národních a evropských vzdělávacích institucí. Integrovaný magisterský program v lékařství je založen na funkčních integrovaných modulech, které zahrnují všechny základní obory, podporované všemi relevantními a základními vědeckými oblastmi, organizované v modulárním sekvenčním systému. Tato struktura je aplikována na nejvýznamnější kurikulární celky biologické a biomedicínské povahy. Vědecké obory jsou ukotveny v konkrétních tématech a řešeny integrovaným způsobem. Program se také silně zaměřuje na nácvik praktických dovedností, jako je komunikace, klinické postupy a interpretace obrazu, které jsou napříč všemi funkčními moduly. Vytvoření ročního portfolia navíc umožňuje studentům kombinovat získané znalosti s osobními zkušenostmi. Další reflexe tohoto portfolia obohacuje vzdělávací zkušenost kurikula.
Výzkum má také zásadní roli v integrovaném magisterském studiu medicíny, a to prostřednictvím úzkého vztahu mezi výukou medicíny a pokyny pro výzkum zdraví. Tento vztah umožňuje zapojení studentů do výzkumných projektů, od jejich pregraduálního až po postgraduální vzdělávání, prostřednictvím několika volitelných výzkumně orientovaných kurzů.
Integrovaný magisterský program medicíny je inspirován sylabem a metodikami Maastrichtské univerzity, akademického partnera Católica. „Maastrichtská metoda“ se vyznačuje zaměřením na malé výukové skupiny (cca 10 studentů), ve kterých se studenti musí vypořádat s problémy „reálného světa“, stanovit si vlastní vzdělávací cíle a vést výzkum každého případu pod odborným dohledem. Tato metoda je známá jako PBL – Problem-based Learning.
Integrovaný magisterský program v lékařství se vyučuje v angličtině – privilegovaném jazyce pro mezinárodní studium medicíny –, čímž podporuje prostředí kulturní výměny a umožňuje klinickou praxi v jiných zemích.