Erasmus Mundus společný magisterský titul v lékařské zobrazování a aplikacích (MAIA)

Všeobecné informace

Popis programu

Master of MaIA (MedicAl Imaging and Applications) je dvouletý společný magisterský titul (120 ECTS) koordinovaný University of Girona (UdG, Španělsko) a University of Bourgogne (uB, Francie) a Università degli studi di Cassino e del Lazio Meridionale (UNICLAM, Itálie) jako partneři.

Systémy lékařské analýzy obrazu a počítačové diagnostiky (CAD), v úzkém vývoji s novými zobrazovacími technikami, v posledních letech revolucionizovaly zdravotní péči. Tento vývoj umožnil lékařům dosáhnout mnohem přesnější diagnostiky nejdůležitějších nemocí v rané fázi. Technologie, která stojí za vývojem systémů CAD, pochází z různých výzkumných oblastí v oblasti informatiky, jako je umělá inteligence, strojové učení, rozpoznávání vzorů, počítačové vidění, zpracování obrazu a snímače a získávání. Je zřejmé, že neexistují studie MSc, které by pokrývaly výše zmíněné oblasti se zvláštním využitím při analýze lékařských obrazů a vývoji systémů CAD v rámci integrovaného lékařského zobrazovacího prostředí. Odvětví lékařské technologie navíc zjistilo, že v této oblasti roste potřeba absolventů odborných předmětů.

Připojte se k MaIA, abyste se stali součástí této revoluce a ovlivnili svou kariéru!

cílová

Tento magisterský titul je tím správným stupněm nejen pro držitele bakalářského titulu v oboru informatika, ale také v úzce souvisejících oborech v inženýrství (např. Elektrotechnické, průmyslové a telekomunikační inženýrství atd.) Nebo vědy (např. Matematika a fyzika atd.) .) kteří usilují o hlubší znalosti informačních technologií a jejich aplikací.mri, magnetic resonance imaging, diagnostics jarmoluk / Pixabay

Struktura kurzu

MaIA Master je dvouletý studijní program rozdělený do čtyř semestrů navržených a vyvinutých k zajištění jasného a strukturovaného vzdělávacího pokroku v oblasti analýzy lékařských obrazů, plně integrovaný mezi tři univerzity konsorcia:

Rok 1

uB (první semestr) UNICLAM (druhý semestr)
  • Zpracování obrazu I (ECTS 6)
  • Digitální zpracování signálů (ECTS 6)
  • Softwarové inženýrství (ECTS 5)
  • Aplikovaná matematika (ECTS 6)
  • Senzory a digitalizace (ECTS 5)
  • Francouzská kultura (ECTS 2)
  • Rozpoznávání vzorů (ECTS 6)
  • Úvod do robotiky (ECTS 5)
  • Systémy paralelního zpracování (ECTS 6)
  • Distribuované programování a vytváření sítí (ECTS 6)
  • Pokročilá analýza obrazu (ECTS 5)
  • Italská kultura (ECTS 2)

Rok 2

UdG (třetí semestr) Výzkum / školení (čtvrtý semestr)
  • Registrace a aplikace lékařských obrázků (ECTS 6)
  • Segmentace a aplikace lékařských obrazů (ECTS 6)
  • Počítačově podporovaná chirurgie a lékařská robotika (ECTS 6)
  • Počítačová diagnostika (ECTS 5)
  • eHealth (ECTS 5)
  • Místní kultura (ECTS 2)
Diplomová práce MSC ve společnosti nebo v některé z partnerských institucí UdG, uB nebo UNICLAM (ECTS 30)

Celkovým cílem je začít od základů vědy, zpracování obrazu a signálu na nízké úrovni a získávání. Druhý semestr je věnován pokročilým algoritmům zpracování obrazu, strojovému učení a rozpoznávání vzorů. Zvláštní důraz bude kladen na základy lékařské robotiky a metody optimalizace algoritmů. Třetí semestr využije předchozí moduly a zaměří se na vývoj rámců počítačově podporovaných detekčních a diagnostických systémů se zvláštním důrazem na jeho klinickou použitelnost a hodnocení. Kromě toho bude zahrnuta pokročilá lékařská robotika s přihlédnutím k operaci pomocí počítače a asistovanému zásahu. Kromě toho bude navržen projekt lékařského zobrazování, který uvede tato témata do praxe. Závěrečný semestr bude plně věnován vývoji diplomové práce v tématu navrženém konsorciem, spolupracujícími společnostmi / výzkumnými laboratořemi nebo motivací studenta v rámci analýzy lékařských obrazů.

V září se každý rok pořádá úvodní týden, během kterého jsou zapsaní studenti informováni o programu, hodnocení a pravidlech. Úvodní týden také umožňuje novým studentům setkat se studenty druhého ročníku nebo bývalými studenty MaIA.

Učenci

Učenci (hostující profesoři) jsou přidanou hodnotou mistra MaIA. Níže je uveden seznam navštěvujících učenců.

Steven Jacques
Jacques z Oregonské zdravotnické a vědecké univerzity vyučoval v modulu Sensors and Digitization. Provedl řadu seminářů vysvětlujících užitečnost interakcí lehkých tkání pro diagnostiku i léčbu.


Dr. Adrian Galdran
Dr. Galdran z INESC TEC Porto přednášel v modulu Pokročilé zpracování obrazu. Praktická cvičení byla prokládána s teoretickým obsahem souvisejícím s pokročilým zpracováním barevného obrazu, včetně teorie sítnice barevného vidění a protirečivého generování obrazů sítnice.
Dr. Cristophe Doignon
Dr. Doignon z Univerzity ve Štrasburku vyučoval v modulu Počítačová chirurgie a lékařská robotika. Jeho přednášky se týkají vedení robota během robotické chirurgie a lékařských zásahů pomocí počítače. Doplňoval výuku specifickými laboratořemi.
Dr. Alícia Casalsová
Casals z University Polytechnic of Barcelona (UPC) vyučoval v modulu Počítačová chirurgie a lékařská robotika. Provedla řadu teoretických seminářů o robotické pomoci při rehabilitaci a při chirurgických a laboratorních sezeních o lékařské robotice a haptických zařízeních.
Dr. Jose Manjón
Dr. Jose Manjón z University Polytechnic of Valencia (UPV) vyučoval v modulu Medical Image Segmentation and Applications. Provedl řadu seminářů o výhodách přístupů založených na opravách pro zpracování obrazu a segmentaci obrazu.

Fabrice Meriaudeau
Meriaudeau z Universiti Teknologi Petronas (UTP) vyučovala v modulech Počítačová diagnostika a segmentace lékařských obrazů a aplikace. Seznámil studenty s paradigmatem hlubokého učení pro segmentaci medicínských obrazů prostřednictvím seminářů a laboratorních cvičení.
Pan Josep Fernández Bayó
Pan Fernández Bayó z Corporació Sanitària Parc Taulí (Sabadell) vyučoval v modulu eHealth. Uskutečnil seminář o digitální nemocnici, o tom, jak jsou informace sdíleny ve všech nemocnicích, od akvizičních zařízení až po konečného uživatele, který prochází databázemi PACS.
Dr. Nicolás García Aracil
García Aracil z univerzity Miguel Hernández (UMH, Elx) vyučoval v modulu Počítačová chirurgie a lékařská robotika. Jeho přednášky se týkaly rehabilitační robotiky, interakce člověka s robotem a návrhu a řízení nových robotických zařízení.

Pokud chcete přijet

Učenci (hostující profesoři) jsou vítáni v mistrovi MaIA. Máte-li zájem, můžete požádat o stipendia k výuce a pořádání seminářů v kterémkoli semestru / univerzitě konsorcia. Minimální délka pobytu je 2 týdny až 3 měsíce.mri, magnetic resonance imaging, diagnostics jarmoluk / Pixabay

Postup při podávání žádostí

Uzávěrka přihlášek do programu Erasmus +: Zavřeno
Termíny výběru schůzek: V polovině března 2020
Oznámení o přijetí grantu: 2. dubna 2020
Uzávěrka přihlášek pro studenty se samostatným financováním 8. května 2020 (bude brzy otevřeno)
Samostatně přijímané studenty: Začátek června 2020
Zahájení kurzu: Začátek září 2020

Studenti

Požadovaná dokumentace je následující:

  • Dopis žádosti, v němž je uvedeno odůvodnění, proč se chce program účastnit (motivační dopis)
  • Životopis
  • Ověřená kopie vysokoškolského bakalářského titulu nebo ekvivalentu s přepisem záznamů (anglický překlad) - pokud neobdržíte svůj BSc v termínu uzávěrky přihlášky, musíte předložit certifikát, který prokazuje, že jste přihlášeni v posledním roce vašeho BSc
  • Osvědčení vydané domácí univerzitou, které umožňuje přijetí na postgraduální studium
  • Prokázání úrovně kompetence v angličtině (znalost anglického jazyka prokázaná oficiálním TOEFL (institucionální testy nejsou akceptovány) s alespoň 95 body (internetový test), TOEIC s nejméně 1345 body, APTIS C od British Council, PTE General Level 4, IELTS Academic v platové třídě 7 nebo Cambridge Certificate v Advanced English (CAE) s minimální úrovní C1.)
  • 2 jména rozhodčích a jejich adresy, nejlépe z univerzity nebo institutu, který udělil první titul. Budeme je žádat, aby vyplnili hodnotící formulář a zaslali nám doporučující dopis
  • Kopie platného dokladu totožnosti a / nebo pasu
  • 1 aktuální fotografie velikosti pasu.

Upozorňujeme, že ve fázi výběru nejsou ověřené kopie povinné (stačí kopie bez certifikátu). Stejně tak není nutné přeložit dokumenty, pokud jsou původní dokumenty psány v angličtině, španělštině nebo katalánštině.

** Jakmile vás konsorcia vyberou:

  • musíte se přihlásit na předběžný registrační formulář v UdG a vyplnit všechny požadované informace. Tento krok je povinný pro všechny studenty, aby byli formálně přijati do magisterského programu.
  • Měli byste požádat o dokument se stupněm průměrné rovnocennosti vašich zahraničních známek do španělského systému od „Ministerio de Educación Cultura y Deporte“.

Upozorňujeme, že neúplné žádosti nebudou brány v úvahu . Pečlivě si přečtěte seznam dokumentů a ujistěte se, že jste ke své žádosti připojili vše, včetně překladů. V této fázi nemůže být poštou ani e-mailem odeslán žádný dokument .

Učenci

Učenci (hostující profesoři) se mohou ucházet o stipendia, která mohou vyučovat a vést semináře v MaIA Master. Minimální délka pobytu je 2 týdny až 3 měsíce. Přihláška je e-mailem (nepoužívejte online aplikaci), odešlete následující dokumentaci na adresu info@maiamaster.org

  • Dopis žádosti, který zdůvodňuje, že chce být v programu hostujícím učencem. Žadatel by měl zdůraznit oblast (výzkum, výuku nebo obojí), do které by se chtěl zapojit, a činnosti, které plánuje uskutečnit.
  • Životopis
  • Doklad o způsobilosti v angličtině pro účely výuky
  • Kopie platného dokladu totožnosti a pasu

Školné

Program Země EU Partnerské země mimo EU
9 000 €
4 500 € / rok na studenta
11 000 €
5 500 € / rok na studenta

Poplatky zahrnují:

  • Registrace ve třech hostitelských institucích, včetně akademických zdrojů a služeb těchto tří univerzit
  • Plné pojištění
  • Vydání diplomu (společný magisterský titul)
  • Správní náklady

Poplatky nezahrnují:

  • Životní náklady
  • Přepravní náklady
  • Soudní překlady a jiné správní postupy
  • Náklady na víza

Granty

Erasmus + Granty

Stipendia EMJMD zahrnují náklady na účast studentů (včetně školného, plného pojištění a všech dalších povinných nákladů souvisejících s účastí studentů na kurzu), příspěvek na cestovní náklady studentů a instalační náklady a příspěvek na pobyt po celou dobu trvání EMJMD studijní program.

Program Země EU: 35 000 € Partnerské země mimo EU: 42 000 EUR

Tato částka se bude lišit v závislosti na zemi původu studenta (je-li původ> 4 000 km od Girony)

Upozornění: Zohledňuje se geografická rovnováha, tzn., Že více než 3 uchazeči se stejnou státní příslušností mohou získat stipendium EMJMD během stejného příjmu.

Příspěvek na pobytové náklady nesmí být poskytnut:

  • Studenti programu a partnerské země na období EMJMD (studium, výzkum, umístění, příprava diplomové práce) strávené v zemi jejich pobytu.
  • Studenti v partnerských zemích po dobu EMJMD delší než 3 měsíce strávená v kterékoli partnerské zemi.

Konsorcium Grant

Grant udělený konsorciem, který se vzdává poplatků za každou ze 3 univerzit studentovi EU (9000 EUR).

Samostatně financovaní studenti

Program je otevřen také uchazečům, kteří nepožadují finanční podporu. Studenti bez vlastního financování jsou odpovědní za úhradu svých vlastních poplatků a všech nákladů vyplývajících z jejich účasti na veliteli (např. Ubytování, doprava, pobyt atd.).

Doporučujeme žadatelům, aby včas vyhledali jakýkoli sponzorský nebo externí zdroj financování ve své domovské zemi, aby mohli realizovat svůj projekt mobility.

Studenti partnerů nebo programů

Partnerská země = Studenti, kteří nemají státní příslušnost jednoho z členských států Evropské unie, Norska, Islandu, Lichtenštejnska, Turecka, Srbska nebo Severní Makedonie), jsou považováni za studenty z partnerských zemí.

Studenti z partnerských zemí, kteří nejsou rezidenty ani nevykonávali svou hlavní činnost (studium, školení nebo práci) déle než celkem 12 měsíců během posledních 5 let v kterékoli zemi programu, se považují za studenty z partnerských zemí. Pětileté referenční období pro tato 12měsíční pravidla se počítá zpětně od konečného termínu pro podání žádosti o stipendium EMJMD.

** Program Country = Studenti, kteří mají státní příslušnost jednoho z těchto států, jsou považováni za studenty ze zemí programu: Rakousko, Belgie, Bulharsko, Kypr, Chorvatsko, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Německo, Řecko, Maďarsko, Irsko, Itálie, Lotyšsko, Litva, Lucembursko, Malta, Nizozemsko, Polsko, Portugalsko, Rumunsko, Slovinsko, Slovensko, Španělsko, Švédsko, Severní Makedonie, Island, Lichtenštejnsko, Norsko, Srbsko a Turecko.

Varování! Studenti s dvojitou státní příslušností musí uvést státní příslušnost, pod kterou podávají žádost o stipendium. Po podání žádosti nebude možná žádná změna.

Studentské posudky

Magistr MaIA mě seznámil s praktickými aplikacemi strojového učení a analýzy obrazu, abych vyřešil stávající potíže při řešení lékařských obrazů. Kromě podpory mé profesní kariéry mě MaIA vystavila mezinárodní komunitě studentů a vědců a pomohla mi objevit a dozvědět se o různých kulturách. Cestování do více měst pozitivně ovlivnilo způsob, jakým vidím a vztahuji se k mému prostředí. Ve své diplomové práci jsem pracoval na detekci lézí měkkých tkání v digitální tomosyntéze prsu pomocí adaptace domény z mamogramů v Screenpoint Medical (Nijmegen, Nizozemsko).

- Mahlet Birhanu, Research Software Engineer ve společnosti Erasmus MC

Vstup do MaIA byl rozhodně zážitkem měnícím život. Tento program mi poskytl dovednosti v oblasti lékařských zobrazovacích metod a umožnil mi aktivně spolupracovat s předními vědci v celé Evropě. Během mé práce jsem pracoval na srdeční MRI navrhováním špičkových metodik na pomoc radiologům. V současné době jsem jako doktorský student velmi potěšen tím, jak MaIA posílila mou kariéru a pomohla mi dosáhnout mých cílů.

- Ezequiel de la Rosa, Ph.D. Student

Poslední aktualizace Bře 2020

Informace o škole

La Universidad de Girona es una institución pública que se integra en el sistema de universidades públicas catalanas, sobresale en la docencia y en la investigación y participa en el progreso y el des ... Čtěte více

La Universidad de Girona es una institución pública que se integra en el sistema de universidades públicas catalanas, sobresale en la docencia y en la investigación y participa en el progreso y el desarrollo de la sociedad mediante la creación, transmisión, difusión y crítica de la ciencia, la técnica, las humanidades, las ciencias sociales y de la salud y las artes. Es motor económico y cultural de su entorno, y expresa la vocación de universalidad y de apertura a todas las tradiciones, avances y culturas del mundo. Méně