Doktor zubního lékařství
European University
Klíčová informace
Umístění kampusu
Tbilisi, Gruzie
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
5 let
Tempo
Plný úvazek
Školné
USD 4 000 / per year
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Aug 2024
Stipendia
Prozkoumejte možnosti stipendií, které vám pomohou financovat vaše studium
Úvod
Program Dental Medicine vychází z mezinárodních zkušeností a zohledňuje aktuální trendy v oboru. Program byl vyvinut zkušenými odborníky, z nichž většina jsou zástupci vedení a iniciativních skupin průmyslových sdružení a aktivně se podílejí na podpoře rozvoje oboru zubního lékařství, a to jak na domácí, tak na mezinárodní úrovni. Program obsahuje bloky zubních předmětů, včetně: Dětské stomatologie; Chirurgická stomatologie; Ortopedická stomatologie; Ortodoncie.
Stomatologická studovna byla založena v roce 2018, která je dobře vybavena moderními lékařskými technologiemi, figuríny, simulátory a studenti mohou cvičit, aby získali klinické dovednosti v simulačním klinickém prostředí.
Přijímací řízení
Osnovy
Vzdělávací program v zubním lékařství se skládá z:
- Součásti hlavního studijního oboru – 270 kreditů, mezi nimi:
- Povinné součásti hlavního studijního oboru – 258 kreditů;
- Volitelné součásti hlavního oboru studia – 12 kreditů.
- Komponenty zdarma – 30 kreditů, mezi nimi:
- Volné komponenty – 20 kreditů, které jsou zaměřeny na rozvoj obecných/přenosných kompetencí;
- Volné složky – 10 kreditů, které může student nasbírat výběrem libovolného studijního oboru z vysokoškolského vzdělávacího programu stejné úrovně při zohlednění podmínek přijetí ke studiu.
Vzdělávací program ve stomatologii lze rozdělit do tří částí:
Část I – Struktura a funkce lidského těla (I-II roky)
Základy všeobecného lékařství zahrnují základní pojmy o stavbě a funkci lidského těla a biomedicínské vědy. Během prvních dvou let se studenti seznámí se stavbou lidského těla, vědami o živé přírodě a principy výzkumu v oboru, klinickými a odbornými dovednostmi (komunikační a procedurální dovednosti, lékařská etika) a základy veřejného zdraví. Výuka těchto integrovaných modulů bude probíhat různými výukovými metodami (přednášky, hraní rolí, praktická práce, práce v simulační laboratoři atd.). Studenti si osvojí klíčové praktické dovednosti (práce s fantomy) v hodině fantomů. Prostřednictvím simulační výuky studenti získají vědomostní zkušenosti; Studenti budou také studovat regionální anatomii prostřednictvím virtuální pitvy na figurínách a diskusí o konkrétních klinických případech. Kromě toho budou studenti již od prvního ročníku zapojeni do kurzu problémového učení (PBL), který bude dlouhodobý. Na konci speciálních fantomových kurzů studenti skládají integrovanou zkoušku (MCQ a OBSE).
Část II - Mechanismy zdraví a nemoci (kurz III-IV)
Pozornost je věnována klinické části (propedeutické a klinické dovednosti). Tato část je zaměřena především na nejčastější příznaky a projevy onemocnění. Zároveň si studenti zdokonalují své praktické dovednosti. Během III. ročníku se studenti učí diagnostickému myšlení diskusí o případech z různých lékařských oborů, což zase pomáhá integrovat získané znalosti a připravuje studenty na plné pochopení klinických předmětů, z nichž většina je nabízena v programu od IV. ročníku. V průběhu IV. ročníku studenti studují hlavní stomatologické a klinické předměty formou klinických rotací - dermatologie, pediatrie, otorinolaryngologie atd. Tyto moduly jsou vyučovány v ambulantním i klinickém prostředí. Nejdůležitější částí je zařazení klinických kurzů hlavního studijního oboru, v jejichž průběhu studenti pokračují v osvojování klinických dovedností a symptomů dentálních onemocnění. Na konci většiny studijních kurzů studenti skládají integrovanou zkoušku (MCQ a OBSE).
Část III - Klinické kurzy zubního lékařství (V kurz)
Třetí částí je pokračování klinických kurzů hlavního studijního oboru (Konzervativní, Chirurgická a ortopedická stomatologie, Dětská stomatologie a dětská chirurgie, Ortodoncie), v jejichž rámci studenti pokračují ve studiu odborných dovedností. Během V. ročníku budou mít studenti další klinické aktivity k posílení a zdokonalení svých kompetencí v hlavním studijním oboru. Na konci některých rotací studenti absolvují integrovaný test. Ve stejném roce studenti dostávají různé klinické úkoly, jejichž dokončení připravuje postgraduální studenty na budoucí specializační a postgraduální pobytové programy.
Výsledek programu
Popis výsledků učení
- Popisuje soustavy lidského těla, jeho základní prvky, tkáně, jejich vzájemné vazby, vývojové znaky a funkce; Vysvětluje anatomické, fyziologické znaky těla a biochemické procesy probíhající v živém organismu; Pojednává o organismu jako o integrovaném systému. Rozpoznává a charakterizuje případy normy a patologie, identifikuje příčiny patologií. Uvádí preventivní opatření a chápe nutnost a důležitost jejich provádění.
- Identifikuje konstrukci stomatologického vybavení, pravidla provozu a řízení. Uvádí účel dentálních nástrojů a lékařských a dentálních materiálů, způsoby jejich aplikace. Vybírá metody aseptické a antiseptické, vysvětluje jejich význam při dodržování hygienických a hygienických norem. Provádí postupy nakládání s odpady/využití.
- Vysvětluje etiologii a patogenezi onemocnění měkkých a tvrdých tkání zubů. Formuluje diagnózu včetně diferenciálních diagnóz. V důsledku toho volí a zavádí moderní a adekvátní diagnostické, profylaktické a léčebné metody podle věku a potřeb pacienta.
- Interpretuje onemocnění parodontu a sliznice dutiny ústní, definuje jejich diagnózy včetně diferenciální diagnostiky. Hodnotí, vybírá a zavádí moderní metody diagnostické prevence a léčby.
- Porovnává odontogenní a neodontogenní záněty maxilofaciální oblasti, neoplastické změny a traumatická poranění. Zdůvodňuje potřeby konzervativní, chirurgické, rekonstrukční nebo restorativní léčby.
- Kategorizuje onemocnění ústní chirurgie. Určuje traumatická poranění dutiny ústní. Volí vhodné léčebné metody v závislosti na etiologii a patogenezi, diagnózách a diferenciální diagnostice.
- Interpretuje a popisuje anomálie čelistí, určuje etiologické faktory, rozlišuje je a stanovuje diagnózy. Na základě získaných dat volí správnou taktiku ortodontické léčby a vhodné aparáty.
- Porovnává a rozlišuje různá ortopedická onemocnění podle etiologie, patogeneze, stupně a typu poškození. Předvede diagnostické postupy a následně zvolí vhodné léčebné metody.
- Volí typy a způsoby aplikace lokální a celkové anestezie. Vysvětlí možné problémy a dokáže si poradit (ovládnout) komplikace lokální anestezie.
- Dokáže získat anamnézu, vyplnit zdravotní kartu. Vyšetřuje pacienta. Zapište si údaje o vyšetření a zaznamenávejte; Vyberte si potřebná doplňková vyšetření; Analyzovat a interpretovat data vyšetření, provádět diferenciální diagnostiku a stanovit diagnózu; Prokazuje základní klinické dovednosti.
- Definuje a vysvětluje význam aplikace etických norem a právních předpisů v lékařské praxi. Prokazuje slovní a písemné komunikační dovednosti v otázkách souvisejících s oborem, schopnost navrhovat výzkum, provádět podrobné plánování, zpracovávat výsledky a uzavírat závěry; Probírá metodologii vědeckého výzkumu;
- Odhaduje a zdůvodňuje potřebu dalšího profesního rozvoje a potřebu držet krok s nejnovějším vývojem v oboru.
Kariérní možnosti
Oblasti uplatnění a perspektivy dalšího vzdělávání
Podle současné gruzínské legislativy je absolventovi jednocyklového vzdělávacího programu v zubním lékařství povoleno provozovat samostatnou lékařskou praxi po získání státního osvědčení, které mu dává výše uvedené právo (zákon Gruzie o lékařské praxi, článek 7).
Podle výše uvedeného zákona (článek 17) má absolvent s vyšším zdravotnickým vzděláním právo na:
- Absolvování postgraduálního odborného vzdělávacího programu pro získání oprávnění k výkonu samostatné lékařské praxe po složení státní certifikační zkoušky;
- Provádět výzkumnou a pedagogickou činnost v teoretických oborech medicíny nebo jiných oborech zdravotnictví, které nezahrnuje samostatnou lékařskou praxi;
- Pracujte jako pomocný lékař (stážista).
Absolvent jednocyklového vzdělávacího programu zubního lékařství má právo pokračovat v dalším vzdělávání na dalším stupni vysokoškolského vzdělávání.
O Škole
Otázky
Podobné kurzy
Předzubní program
- Lamoni, Spojené státy americké
Doktor zubního lékařství (DMD)
- Szeged, Maďarsko
Magistr v komplexní a nemocniční dětské stomatologii
- Barcelona, Španělsko