BSc v experimentální a průmyslové biomedicíně
Linköping University
Klíčová informace
Umístění kampusu
Linköping, Švédsko
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
6 semestry
Tempo
Plný úvazek
Školné
SEK 532 100 / per year *
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Aug 2024
* pouze pro studenty ze zemí mimo EU, EHP a Švýcarsko
Úvod
Máte zájem o aplikaci teorie v biomedicíně v projektech z průmyslu, zdravotnictví nebo akademické sféry? Naučte se, jak řídit běžící projekty s dovednostmi v podnikání a rozvoji podnikání. Pak vám program BSc v experimentální a průmyslové biomedicíně dá vzrušující roky!
Podívejte se na webinář – listopad 2019
- Začátek: srpen 2022
- Místo studia: Linköping
- Úroveň: První cyklus
- Kód přihlášky: LIU-51300 (mezinárodní přijímací kolo) | LIU-50307 (vnitrostátní přijímací kolo)
LiU nabídne první mezinárodní bakalářský program ve Švédsku, který kombinuje dovednosti projektového řízení s praktickými zkušenostmi s výzkumnými technikami v oblasti biomedicíny. Navrženo ve spolupráci s předními světovými farmaceutickými a biotechnologickými společnostmi, abychom zajistili, že naši absolventi budou mít znalosti a dovednosti potřebné pro práci v popředí biomedicínského výzkumu a inovací.
Tento bakalářský program poskytne hluboké teoretické znalosti a praktické zkušenosti s nejmodernějšími výzkumnými technikami v základních biomedicínských oborech; jako je buněčná a molekulární biologie, lékařská biochemie, fyziologie a farmakologie, stejně jako nové oblasti objevování léků, systémová biologie, bioinformatika a digitální patologie. V průběhu programu budete také pracovat v projektově řízených kurzech, abyste uplatnili své znalosti. Program školí studenty v nejnovějších přístupech v projektovém řízení, návrhu klinických studií, biologickém podnikání, regulaci léků a lékařské etice, abyste zajistili, že můžete převést výzkumné objevy do klinických produktů a služeb. Budete mít také možnost strávit celý semestr výzkumem na LiU nebo u jednoho z našich průmyslových partnerů, ve Švédsku nebo v zahraničí. Vzděláním našich studentů v teorii a praxi inovativního biomedicínského výzkumu a řízení výzkumu si náš program klade za cíl vyvinout vůdčí osobnosti biomedicínského výzkumu budoucnosti.
Biopodnikání, projektové kurzy
Během každého semestru se budete věnovat skutečným projektům ze zdravotnictví, průmyslu nebo akademické sféry. Setkáním s potenciálními zákazníky s novými projekty spojíte komplexní soubor osobních, mezilidských a profesionálních biomedicínských znalostí s laboratorními dovednostmi. Provedete projekt celým životním cyklem procesu komercializace služeb nebo produktů, včetně komunikačních dovedností, abyste se setkali s dalšími výzkumníky nebo potenciálními zákazníky. Naším cílem je připravit inovativní a podnikavé studenty k rozvoji budoucího podnikání nebo výzkumu s vysokým dopadem v biomedicínské oblasti.
Stupeň
Po absolvování programu se 180 kredity bude na žádost studenta udělen diplom s titulem Bachelor of Science v lékařské biologii (Medicine Kandidatexamen i Medicinsk biologi).
Galerie
Výsledek programu
Obecné cíle
V zákoně o vysokém školství (SFS 1992:1434 včetně aktualizací) byly stanoveny následující obecné cíle pro pregraduální vzdělávání:
- Pregraduální vzdělávání by mělo být primárně založeno na znalostech, které studenti získávají z národních programů na středoškolské úrovni nebo ekvivalentu. Vláda však může rozhodnout o výjimkách týkajících se uměleckého vzdělávání.
Vzdělávání na pregraduální úrovni bude u studentů rozvíjet:
- Schopnost provádět nezávislá a kritická hodnocení,
- Schopnost samostatně identifikovat, formulovat a řešit problémy,
- Připravenost na změny v pracovním životě.
V rámci specifického oboru vzdělání studenti kromě svých znalostí a dovedností rozvinou schopnost:
- Hledejte a vyhodnocujte znalosti na vědecké úrovni,
- Sledujte vývoj oboru,
- Vyměňujte si znalosti také s lidmi bez specializovaných znalostí v oboru.
Cíle studia
Zamýšlené studijní výstupy pro bakalářský titul v souladu se zákonem o vysokých školách (SFS 1993:100, příloha 2 – vyhláška o studiu).
Znalosti a porozumění
Pro bakalářský titul (180 kreditů) musí student:
- prokázat znalosti a porozumění v rámci hlavního oboru vzdělání, včetně znalosti vědeckého základu dané oblasti, znalosti příslušných metod v oboru, hluboké znalosti konkrétních předmětů oboru i porozumění aktuálním problémům výzkumu.
Dovednosti a schopnosti
Pro bakalářský titul (180 kreditů) musí student:
- prokázat schopnost vyhledávat, shromažďovat, vyhodnocovat a kriticky interpretovat a diskutovat relevantní informace týkající se konkrétního problému, událostí, problémů a situací,
- prokázat schopnost samostatně identifikovat, formulovat a řešit problémy a také plnit úkoly v daných časových rámcích,
- prokázat schopnost prezentovat a diskutovat o informacích, problémech a řešeních v dialogu s různými skupinami, jak ústně, tak písemně, a
- prokázat dovednosti potřebné k samostatné práci v oblasti vzdělávání.
Schopnost úsudku a přístup
Pro bakalářský titul (180 kreditů) musí student:
- prokázat schopnost činit úsudek v rámci hlavního oboru vzdělání s ohledem na relevantní vědecké, sociální a etické aspekty,
- prokázat vhled do role znalostí ve společnosti a odpovědnosti lidí za to, jak jsou využívány, a
- prokázat schopnost identifikovat svou potřebu dalšího rozvoje znalostí a dovedností
Kromě výše uvedených cílů studenti po absolvování programu získají místní cíle vyšší instituce a také místní cíle programu.
Lokální cíle pro Lékařskou a zdravotnickou fakultu
Student po absolvování programu:
- mít schopnost kriticky zhodnotit situace v akademické sféře, zdravotnictví a průmyslu s cílem motivovat a hodnotit volbu akcí jako profesionál
- prokázat znalosti a porozumění faktorům, které ovlivňují zdraví z místní a globální perspektivy
- mít schopnost vyhodnotit a aplikovat znalosti v medicíně založené na důkazech a zlepšování kvality ve zdravotnictví
- být schopen pracovat pro udržitelný a zdraví podporující rozvoj současných i budoucích generací
- získali meziprofesní dovednosti, které umožňují práci v týmech s jinými profesemi
- prokázat znalosti a porozumění významu rovnosti a rovných příležitostí ve společnosti
Lokální cíle pro bakalářský program Experimentální a průmyslová biomedicína
Znalosti a porozumění
Po absolvování programu by student měl být schopen:
- popsat lékařské a vědecké znalosti potřebné k vysvětlení lidských biologických a lidských patofyziologických procesů z molekulární a buněčné perspektivy.
- popsat analytické a diagnostické metody v lékařské biologii a základní strategie lékařské léčby.
- prokázat porozumění různým statistickým metodám a jejich aplikaci v bioinformatice, systémové biologii a biomedicínském výzkumu.
- popsat informace a analýzy potřebné k vyhodnocení nápadu na novou činnost v oblasti biomedicíny a prokázat schopnost shromažďovat a analyzovat relevantní informace pro tento účel.
Dovednosti a schopnosti
Po absolvování programu by student měl být schopen:
- kriticky zhodnotit relevantní informace týkající se konkrétního problému v lékařské biologii.
- navrhovat a řešit teoretické a laboratorní výzvy a korigovat vědecké a statistické přístupy v nových a neznámých situacích pod dohledem.
- diskutovat informace, nápady, problémy a řešení v oblasti lékařské biologie ústně i písemně v multidisciplinárním přístupu.
- aplikovat pokročilou lékařsko-biologickou laboratorní metodologii potřebnou k samostatné práci v biomedicínském oboru.
- aktivně uplatňovat modely projektového řízení v projektech, kde jsou biomedicínské problémy převedeny do služeb nebo produktů.
Schopnost úsudku a přístup
Po absolvování programu by student měl být schopen:
- reflektovat vědecké a etické aspekty lékařské biologie a význam biomedicínských znalostí pro rozvoj společnosti.
- kriticky posoudit potřeby a nápady v rámci biomedicíny ze sociálního a komerčního hlediska.
- využívat podnikatelský přístup k rozvoji a hodnocení biomedicínské vědy.
Osnovy
Obsah
Program obsahuje 180 kreditů. Hlavním oborem bakalářského programu Experimentální a průmyslová biomedicína je lékařská biologie. Rozdělení obsahu předmětu je uvedeno v každém sylabu předmětu. Program je dán tempem prezenčního studia.
V programu jsou zahrnuty následující kurzy:
Semestr 1 | Semestr 2 | Semestr 3 |
|
|
|
Semestr 4 | Semestr 5 | Semestr 6 |
|
|
|
Postup
Pokrok v rámci hlavní oblasti předmětu je znázorněn prostřednictvím učebních cílů v sylabu kurzu pro každý kurz programu a také doporučenou literaturou kurzu v seznamech zdrojů. Program má projektově integrované kurzy s nepřetržitým rozvojem v projektovém řízení v lékařské oblasti. Během dřívějších částí programu je větší důraz kladen na získání základních teoretických a laboratorních znalostí, zatímco druhé části programu se stále více zaměřují na to, aby studenti byli schopni používat, interpretovat a rozvíjet znalosti v různých oblastech. To umožní studentům vysvětlit lidské fyziologické a biomedicínské procesy a na hlubší úrovni porozumět tomu, jak lze biomedicínské znalosti aplikovat na problémy ve zdravotnictví, průmyslu a akademické sféře z komerční a sociální perspektivy.
Výukové a pracovní metody
Na Lékařské a zdravotnické fakultě je základem výuky učení zaměřené na studenta a problémové učení. Student přebírá odpovědnost, studuje a zkoumá aktuální obsah předmětů a studijního programu. Metody práce v kurzu vyzývají studenty k samostatnému formulování otázek k učení, hledání znalostí a v dialogu s ostatními posuzovat a hodnotit dosažené znalosti. Studenti spolupracují ve skupinách na základě reálných situací, aby rozvinuli své vlastní učení, přispěli k učení spolužáků a procvičili spolupráci. Úkolem učitele je podporovat studenty v tomto způsobu učení. Programy se skládají z tematických integrovaných témat, teoretických a praktických modulů integrovaných v celém studijním programu. Studijní programy na Lékařské fakultě a zdravotnických fakultách spolupracují v určitých integračních modulech, kde meziprofesní učení probíhá za účasti studentů z několika profesí, kteří se učí mezi sebou, o sobě a od sebe navzájem. Metody kurzu a integrační moduly stimulují a podporují rozvoj profesních a meziprofesních kompetencí studenta a připravují studenta na spolupráci v nastupující profesi.
Bakalářský program Experimentální a průmyslová biomedicína v průběhu celého programu spolupracuje s technickou fakultou a také s dalšími aktéry z akademické sféry, zdravotnictví a byznysu prostřednictvím projektově integrovaných kurzů. Studenti se učí identifikovat potřebu nebo nápad, kde mohou uplatnit své základní biomedicínské znalosti. V průběhu programu mohou studenti pracovat v týmech a rozvíjet lékařské nápady do produktů nebo služeb. Studenti jsou dobře připraveni uspokojovat potřeby zákazníků, implementovat biomedicínské znalosti a řídit projekty s podnikatelským přístupem. Studenti jsou připraveni splnit požadavky projektového řízení a komunikace v rámci svých budoucích profesí v akademické sféře, zdravotnictví a průmyslu.
Prahové požadavky
Obsah každého semestru navazuje na předchozí semestry a bude veden v pořadí od 1. do 4. semestru. Pro přijetí k diplomové práci (5. semestr) je zapotřebí alespoň 90 kreditů ze semestru 1 až 4 v bakalářském studiu. Program v experimentální a průmyslové biomedicíně.
Předměty v semestru 6 mohou být ukončeny před zkouškou z předmětu v semestru 5 pro studenty, kteří měli v semestru 5 přestávku.
Diplomová práce
Pro udělení bakalářského titulu musí student absolvovat samostatnou práci (diplomový projekt) v rozsahu minimálně 30 kreditů v hlavním vzdělávacím oboru lékařská biologie.